Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego realizuje szereg zadań, które mają na celu stałe podnoszenie jakości kształcenia i doskonalenia programu naszych studiów. To także stały monitoring realizacji założonych celów jakościowych i wymogów, które nakładane są na uczelnie wyższe. Zobacz, jak przebiega realizacja założeń Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia (SZJK).
System Zapewniania Jakości Kształcenia (SZJK) stanowi kluczowe narzędzie w realizacji polityki jakościowej uczelni, obejmującej wszystkie oferowane kierunki studiów. Podmiotami realizującymi zadania SZJK są:
W jej skład wchodzą nauczyciele akademiccy, wykładowcy, pracownicy administracji oraz studenci; tak szerokie spektrum pozwala na całościowy wgląd w proces kształcenia i reagowanie w miejscach, które mogą tego wymagać. Komisja odpowiada również za projekty, realizację i zmiany w programach studiów, modułach specjalnościowych, a także za organizację procesu dydaktycznego i analizę założonych efektów kształcenia. Zadania komisji uwzględniają również prace nad polityką kadrową, w tym: nabór kadry badawczo-dydaktycznej oraz ocenę nauczycieli akademickich.
Odpowiada za hospitację zajęć, prowadzonej dokumentacji oraz za weryfikację założonych efektów kształcenia. Zatwierdza również przygotowane sylabusy i odpowiada za formalną stronę organizacji zawodowych praktyk studenckich.
Pracownicy dydaktyczni odpowiadają nie tylko za realizację założonych efektów kształcenia przed Prorektorem – podlegają również ocenie studenckiej, która ma wpływ na kształtowanie polityki kadrowej.
Zdanie naszych studentów dla nas ważne. Opinie samorządu na temat programów studiów czy opłat są brane pod uwagę w procesach decyzyjnych – bierze on udział w posiedzeniach Senatu i Komisji ds. jakości kształcenia oraz angażuje się w szeroko pojęte działania na rzecz doskonalenia jakości kształcenia w uczelni.
Skład Rady przede wszystkim proponuje możliwe kierunki rozwoju. Ich rolą jest również kreowanie wizerunku Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego oraz działania w otoczeniu społeczno-gospodarczym w powiązaniu z uczelnią. Rada wspiera nas również w działaniach dydaktycznych, a także w organizowaniu staży i praktyk studenckich.
Skład Rady:
- Fundacja Imago
- Szkoła Podstawowa nr 43 z oddziałami integracyjnymi we Wrocławiu
- Przedszkole Integracyjne nr 93 im. J. Brzechwy we Wrocławiu
- Przedszkole Integracyjne nr 89 im. J. Tuwima we Wrocławiu
- Miejskie Przedsiębiorstwo Komunalne w Koniecpolu
- Urząd Miasta i Gminy w Koniecpolu
- BonaSoft Sp. z o.o.
- KARABELA-CK Sp. z o.o.
- LEGION CK Sp. z o.o.
- 5 Pora Roku Sp. z o.o.
- Bel-Pol Sp. z o.o. z siedzibą w Świdnicy
- Dolnośląska Agencja Współpracy Gospodarczej Sp. z o.o.
- Dolnośląski Fundusz Gospodarczy Sp. z o.o.
- Dolnośląska Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy
- Era Psyche w Kiełczowie
- Kancelaria Adwokata Marcina Trzeciaka
- Kancelaria Radców Prawnych Daćków i Chwastyk Sp. p.
- Liceum Ogólnokształcące nr XV im. mjr P. Wysockiego we Wrocławiu
- Polskie Centrum Mediacji, Oddział we Wrocławiu
- Port Lotniczy Wrocław S.A.
- Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Miliczu
- Powiatowy Urząd Pracy w Oławie
- Powiatowy Urząd Pracy we Wrocławiu
- Publiczne Przedszkole Specjalne “Wesołe Żabki”
- Resilience – Gabinet Psychoterapii
Aktualności
Posiedzenie Komisji Jakości Kształcenia
W dniach 15-16 grudnia 2024 r. w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego odbyło się posiedzenie Komisji Jakości Kształcenia, podczas którego omawiano kluczowe kwestie związane z doskonaleniem jakości kształcenia na Uczelni. Obrady, prowadzone przez Prodziekana ds. Jakości Kształcenia, były okazją do analizy bieżących działań oraz wyznaczenia dalszych kierunków rozwoju.
Kluczowe zagadnienia poruszone na spotkaniu
Podczas posiedzenia skupiono się na ocenie funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia, a także omówiono istotne tematy, takie jak:
- monitorowanie i ocena jakości kształcenia – w tym analiza wyników ankiet studenckich i opinii pracodawców;
- internacjonalizacja uczelni – podkreślono znaczenie współpracy z zagranicznymi uczelniami oraz wprowadzenia kursów prowadzonych w językach obcych;
- współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym – integracja programów nauczania z potrzebami rynku pracy;
- wdrażanie innowacyjnych metod dydaktycznych – w tym zapraszanie profesorów wizytujących z zagranicy i rozwój programów wymian międzynarodowych.
Internacjonalizacja jako priorytet
Internacjonalizacja Uczelni została szczególnie wyróżniona jako czynnik podnoszący konkurencyjność programów kształcenia. Dzięki współpracy z międzynarodowymi instytucjami i ekspertami WSKZ wprowadza innowacyjne treści do programów studiów, co umożliwia studentom zdobywanie unikalnych kompetencji na globalnym rynku pracy.
Znaczenie współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym
Komisja podkreśliła również rolę współpracy z sektorem biznesowym i instytucjami publicznymi w dostosowywaniu programów studiów do realnych wymagań pracodawców. Takie podejście umożliwia studentom rozwijanie praktycznych umiejętności i zwiększa ich szanse na rynku pracy.
Kluczowe zadania Komisji Jakości Kształcenia
- Opracowywanie działań doskonalących programy studiów.
- Organizacja warsztatów i konferencji podnoszących kwalifikacje kadry akademickiej.
- Zawieranie umów z uczelniami zagranicznymi i realizacja wymian międzynarodowych.
- Analiza i wdrażanie innowacyjnych narzędzi dydaktycznych.
Wnioski i plany na przyszłość
Spotkanie Komisji Jakości Kształcenia potwierdziło zaangażowanie WSKZ w doskonalenie standardów edukacji oraz wprowadzenie rozwiązań wspierających rozwój studentów i kadry akademickiej. Działania podjęte podczas posiedzenia przełożą się bezpośrednio na podniesienie jakości kształcenia, zacieśnienie współpracy z partnerami zewnętrznymi oraz dalsze umacnianie pozycji Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego jako nowoczesnej uczelni przygotowującej studentów do globalnych wyzwań.
WSKZ zachęca do współpracy zarówno studentów, jak i partnerów społeczno-gospodarczych, aby wspólnie budować przyszłość opartą na najwyższych standardach edukacji.