Regulamin Serwisu www.studia-wroclaw.pl
I. DEFINICJE
Użyte w niniejszym Regulaminie definicje oznaczają odpowiednio, chyba, że z kontekstu ich użycia wyraźnie wynika co innego:
a) Konsument – osoba fizyczna dokonująca z Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. W przypadku Konsumentów mających poniżej 18. roku życia lub z innych przyczyn nieposiadających pełnej zdolności do czynności prawnych, poprzez zaakceptowanie Regulaminu, oświadczają, że posiadają zgodę opiekuna prawnego na korzystanie z Usług oraz, że przedłożą pisemną zgodę opiekuna prawnego na korzystanie z Usług, na żądanie Usługodawcy;
b) Konto – dostępna dla Użytkownika, po prawidłowym zarejestrowaniu się i/lub zalogowaniu (podaniu Loginu oraz hasła do Konta), część Serwisu, pozwalająca na korzystanie z Serwisu oraz nabywanie Usług i produktów oferowanych przez Serwis jak również na modyfikację danych osobowych i innych elementów związanych z korzystaniem z Serwisu;
c) Login – indywidualna i niepowtarzalna nazwa Użytkownika, jaka została nadana podczas rejestracji Użytkownika w Serwisie;
d) Odwiedzający – podmiot, który odwiedza bezpłatnie stronę internetową Serwisu, korzystając z usług Serwisu w sposób ograniczony, właściwy dla osób niezarejestrowanych (niebędących Użytkownikami);
e) Platforma ODR – punkt dostępu dla Konsumentów pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów ustanowiony na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (Rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) z dnia 2013-05-21 (Dz. Urz. UE.L 2013 Nr 165, str. 1);
f) Pliki Cookies – niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane na stronie użytkownika strony (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry Plików Cookies pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie stronie, która je utworzyła;
g) Platforma lub Serwis – portal internetowy zlokalizowany pod adresem www.studia-wroclaw.pl oraz na jego podstronach i subdomenach;
h) Regulamin – niniejszy regulamin;
i) Reklamodawca – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która zleca Usługodawcy zamieszczenie w Serwisie reklamy własnego produktu lub usługi na podstawie odrębnych umów;
j) RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku – w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L Nr 119 str. 1);
k) Studia licencjackie – usługi świadczone przez Usługodawcę na podstawie programu nauki oferowanego przez Usługodawcę, w tym za pośrednictwem Serwisu, w formie studiów licencjackich (studiów I stopnia);
l) Studia magisterskie – usługi świadczone przez Usługodawcę na podstawie programu nauki oferowanego przez Usługodawcę, w tym za pośrednictwem Serwisu, w formie studiów magisterskich (studiów II stopnia);
ł) Jednolite studia magisterskie – usługi świadczone przez Usługodawcę na podstawie programu nauki oferowanego przez Usługodawcę, w tym za pośrednictwem Serwisu, w formie jednolitych studiów magisterskich;
m) Umowa – umowa zawierana na odległość drogą elektroniczną (bez fizycznej obecności stron) za pośrednictwem Serwisu pomiędzy Usługodawcą i Użytkownikiem, której przedmiotem jest świadczenie przez Usługodawcę Usług oferowanych również w Serwisie; postanowienia Regulaminu stanowią treść Umowy;
n) Usługa – możliwość korzystania z Serwisu, świadczona przez Usługodawcę na rzecz Użytkowników i Odwiedzających zawierająca usługę cyfrową. W szczególności Usługami są Studia licencjackie, Studia magisterskie lub Jednolite studia magisterskie, kursy, szkolenia, webinary prowadzone online lub udostępnione w Serwisie, materiały wideo udostępnione w Serwisie; w razie wątpliwości Usługodawca wyjaśnia, że Usługa świadczona przez Usługodawcę drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) nie wyczerpuje w pełni charakterystyki świadczonej przez Usługodawcę kompleksowej Usługi;
o) Usługodawca – Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego (w Regulaminie także jako „WSKZ”), adres siedziby: plac Powstańców Śląskich 1/201, 53-329 Wrocław, NIP: 7952214640, REGON 651432712, wpisana do ewidencji uczelni niepublicznych prowadzonej przez ministra właściwego do spraw edukacji i nauki pod numerem 208 założona 20 czerwca 2001 roku;
p) Użytkownik – podmiot, który dokonał prawidłowej rejestracji w Serwisie oraz posiada aktywne Konto.
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy Regulamin, zgodnie z treścią ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002 r., Nr 144, poz. 1204 ze zm.), określa w szczególności:
a) zasady funkcjonowania i użytkowania Serwisu internetowego zlokalizowanego pod adresem: www.studia-wroclaw.pl oraz jego podstronach i subdomenach związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną w ramach Serwisu,
b) reguluje zakres praw i obowiązków Usługodawcy, jego Użytkowników i Odwiedzających.
2. Przed skorzystaniem z Usług należy uważnie przeczytać poniższy Regulamin. Do korzystania z Serwisu wymagana jest akceptacja Regulaminu oraz potwierdzenie zapoznania się z Polityką ochrony prywatności oraz Polityką plików cookies. Każdy Użytkownik, Odwiedzający, który przystępuje do korzystania z Serwisu potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem, przyjmuje do wiadomości oraz akceptuje niniejszy Regulamin i potwierdza, że zapoznał się z Polityką ochrony prywatności oraz Polityką plików cookies, których treść dostępna jest również w Serwisie pod adresami odpowiednio: www.studia-wroclaw.pl/regulamin, www.studia-wroclaw.pl/polityka-ochrony-prywatnosci oraz www.studia-wroclaw.pl/polityka-plikow-cookies. Użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania obowiązujących w Uczelni wewnętrznych aktów prawnych, w tym regulaminów i zarządzeń. Treść Regulaminu Studiów licencjackich dostępna jest tutaj, treść Regulaminu Studiów magisterskich dostępna jest tutaj
i Treść Regulaminu Jednolitych studiów magisterskich dostępna jest tutaj, która w przypadku usług Studiów licencjackich, Studiów magisterskich lub Jednolitych studiów magisterskich będzie również dostępna na Koncie Użytkownika.
3. Usługodawca przed dokonaniem rejestracji w Serwisie nieodpłatnie udostępnia Użytkownikom, Odwiedzającym, niniejszy Regulamin w systemie teleinformatycznym, który może być swobodnie odtwarzany.
4. Warunki niniejszego Regulaminu stosuje się w zakresie nieuregulowanym wyraźnie odmiennie w umowie zawartej pomiędzy Usługodawcą i Użytkownikiem.
5. Usługodawca może wskazać partnerów, z pomocą których świadczy Usługi, np. operatorów płatności internetowych, z usług których korzysta Użytkownik. Warunki niniejszego Regulaminu stosuje się w zakresie nieuregulowanym wyraźnie odmiennie w umowach zawartych pomiędzy Użytkownikiem a partnerami Usługodawcy.
6. Wszelka korespondencja pisemna lub elektroniczna powinna być kierowana na następujące dane kontaktowe Usługodawcy: (i) tel. +48 71 711 99 92 (koszt połączenia: opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Użytkownik; (ii) mailowo, pod adresem e-mail: kontakt@studia-wroclaw.pl; (iii) listownie, na adres do korespondencji: Plac Powstańców Śląskich 1/201, 53-329 Wrocław.
7. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za efekty związane z nabywaniem dodatkowych umiejętności za pomocą Serwisu.
8. Za miejsce wykonywania Umowy oraz świadczenia Usług uznaje się siedzibę Usługodawcy. Sądem właściwym dla rozpoznawania sporów wynikających z usług świadczonych przez Usługodawcę na rzecz Konsumentów jest sąd właściwy dla miejsca zamieszkania Konsumenta lub siedziby Usługodawcy.
9. Za dzień roboczy przyjmuje się odniesienie do dowolnego dnia poza sobotami oraz niedzielami i innymi dniami wolnymi od pracy w rozumieniu ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1920).
III. KORZYSTANIE Z SERWISU
1. Korzystanie z Serwisu przez Odwiedzających, Użytkowników jest dobrowolne. Przed dokonaniem rejestracji i uzyskaniem statusu Użytkownika Odwiedzający będzie miał dostęp do wiedzy o oferowanych przez Platformę produktach, Usługach i warunkach ich świadczenia. W razie wątpliwości lub pytań Odwiedzający/Użytkownik może uzyskać szczegółowe informacje pod adresem mailowym kontakt@studia-wroclaw.pl.
2. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania mogą zostać umieszczone w dziale „Częste pytania”.
3. Dokonując rejestracji w Serwisie Użytkownik zobowiązuje się do podania swoich prawdziwych danych osobowych, a w przypadku zmiany, również ich aktualizacji oraz oświadcza, że zapoznał się z Polityką ochrony prywatności i Polityką plików cookies. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przekazanie nieprawdziwych danych osobowych przez Użytkownika.
4. Do rozpoczęcia Studiów licencjackich, Studiów magisterskich lub Jednolitych studiów magisterskich wymagane jest posiadanie wykształcenia zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa. Dokonując rejestracji w Serwisie na Studia licencjackie, Studia magisterskie lub Jednolite studia magisterskie Użytkownik oświadcza, że posiada wymagane wykształcenie do podjęcia ww. studiów i zobligowany jest do dostarczenia za pośrednictwem Platformy dokumentów wymaganych do podjęcia Studiów licencjackich, Studiów magisterskich lub Jednolitych studiów magisterskich. W przypadku Studiów licencjackich, Studiów magisterskich i Jednolitych studiów magisterskich Użytkownik zobowiązany jest również przedstawić ww. dokumenty w wersji oryginalnej do wglądu Usługodawcy na zasadach określonych w Regulaminie Studiów licencjackich, Regulaminie Studiów magisterskich lub Regulaminie Jednolitych studiów magisterskich.
5. W przypadku, gdy dany kierunek Studiów licencjackich, Studiów magisterskich lub Jednolitych studiów magisterskich wymaga posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych, prawa do korzystania z pełni praw publicznych i/lub złożenia oświadczenia, że stan zdrowia pozwala na aktywne uczestniczenie w zajęciach przewidzianych planem studiów i programem kształcenia, w tym realizowanie praktyk zawodowych (również w miejscach narażonych na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia) akceptując Regulamin potwierdza, że spełnia powyższe wymagania.
6. W momencie rejestracji Użytkownika na Platformie następuje utworzenie własnego, niepowtarzalnego Loginu oraz hasła. Użytkownik zobowiązany jest zachować należytą staranność w celu zabezpieczenia tych danych przed ich nienależytym wykorzystaniem przez osoby trzecie, a w szczególności nie udostępniać ich osobom trzecim. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za szkody wyrządzone na skutek ujawnienia powyżej wskazanych danych.
7. Poprzez zrealizowanie procedury rejestracji Użytkownika w Serwisie, której skutkiem jest założenie Konta Użytkownik zapewnia i oświadcza, że zapoznał się z treścią Regulaminu, zaakceptował treść całego Regulaminu oraz zapoznał się z treścią Polityki ochrony prywatności oraz Polityki plików cookies udostępnionych na Platformie.
8. Usługodawca może zawiesić czasowo Konto Użytkownika, w przypadku działania przez Użytkownika na szkodę Serwisu lub innych Użytkowników, naruszenia przez nich prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub rażącego naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu, o ile będzie to możliwe i celowe po uprzednim wezwaniu Użytkownika do zaniechania naruszeń niezwłocznie, nie później niż w terminie określonym w wezwaniu.
9. Usługodawca może dokonać likwidacji Konta Użytkownika, jeśli:
a) przyczyny zawieszenia czasowego występują łącznie przez 30 dni, po uprzednim wezwaniu Użytkownika lub
b) w sytuacji, gdy Użytkownik skierował do Usługodawcy wyraźne żądanie likwidacji Konta.
10. Usługodawca może również zawiesić lub dokonać likwidacji Konta, jeśli z takim żądaniem wystąpią upoważnione organy, w szczególności organy ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych i inne) lub sądy.
11. Likwidacja Konta, w sytuacjach o których mowa w pkt 9 i 10 powyżej nie powoduje usunięcia danych osobowych Użytkownika w sytuacji, gdy Usługodawca przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami w tym, w szczególności jeśli jest uprawniony do dochodzenia roszczeń związanych z zawartą Umową, niemniej jednak Użytkownik traci możliwość korzystania z dotychczasowego zakresu Usług w Serwisie przypisanych do dotychczasowego Konta.
12. O czasowym zawieszeniu Konta Użytkownika lub jego likwidacji Usługodawca powiadomi Użytkownika za pomocą informacji wysłanej pocztą elektroniczną na wskazany podczas rejestracji adres poczty elektronicznej lub na adres korespondencyjny wskazany w Koncie.
13. W przypadku dopuszczenia możliwości zamieszczania komentarzy w Serwisie, opinie na temat Usług mogą być zamieszczane jedynie przez Użytkowników, którzy zawarli Umowę. Opinie zamieszczane mogą być tylko po zalogowaniu się na Konto i za pośrednictwem Konta przypisanego do Użytkownika. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności w przypadku udostępnienia Konta przez Użytkownika osobie trzeciej, która zamieściłaby taką opinię.
14. Komentarze oraz opinie zamieszczane przez Użytkownika dotyczące Usługodawcy niezależnie od miejsca i sposobu nie mogą naruszać prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub rażąco naruszać postanowień niniejszego Regulaminu, a także być wulgarne, obraźliwe, godzące w dobra osobiste Usługodawcy lub innych osób, wprowadzające w błąd, mieć charakteru reklamy, pochodzić od innych osób niż uprawnione do wystawienia komentarza.
IV. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Usługodawca zapewnia Użytkownikom ochronę danych osobowych oraz danych przez nich przekazanych zgromadzonych w Serwisie w sposób zgodny z RODO i właściwymi przepisami prawa. Szczegółowe informacje w zakresie przetwarzania danych osobowych Użytkowników zawarte są w Polityce ochrony prywatności oraz Polityce plików cookies, dostępnych pod adresami wskazanymi powyżej. Wszelkie pytania i wątpliwości związane z danymi osobowymi i ich ochroną winny być zgłaszane pod adresem poczty elektronicznej: kontakt@studia-wroclaw.pl.
2. Dane osobowe udostępnione przez Użytkownika wykorzystywane będą przez Administratora w celu należytego świadczenia Usługi objętej Umową oraz w celach wskazanych w Polityce ochrony prywatności i Regulaminie, w szczególności mogą być udostępniane innym podmiotom współpracującym z Usługodawcą. Udostępnienie realizowane będzie na podstawie zgody Użytkownika wyrażonej jako chęć skorzystania z oferowanej usługi, w tym również za pośrednictwem Serwisu.
3. Administrator zaleca by Użytkownik aktualizował swoje dane osobowe i przestrzega przed ryzykiem związanym z zaniechaniem.
4. Dane osobowe są udostępniane przez Użytkownika dobrowolnie z zastrzeżeniem, że ich niepodanie lub podanie danych nieprawdziwych może uniemożliwić świadczenie Usługi.
V. CELE SERWISU I WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG, WYMAGANIA TECHNICZNE
1. Usługi świadczone przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu polegają w szczególności na udostępnianiu Użytkownikom, Odwiedzającym, drogą elektroniczną, całości lub części zasobów Serwisu, a także umożliwieniu Użytkownikom korzystania z Usług na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
2. Usługodawca prowadzi Studia licencjackie, Studia magisterskie i Jednolite studia magisterskie w formie i w sposób zgodny z obowiązującymi
przepisami prawa.
3. Usługi mogą być świadczone odpłatnie lub nieodpłatnie. Opis dostępnych Usług znajduje się w Serwisie.
4. Usługi odpłatne są świadczone wyłącznie na rzecz Użytkowników po zarejestrowaniu w Serwisie Konta. Usługami płatnymi świadczonymi przez Usługodawcę są:
a) Studia licencjackie;
b) Studia magisterskie;
c) Jednolite studia magisterskie;
d) kursy, szkolenia;
e) udostępnienie materiałów wideo;
f) prowadzenie webinarów online i/lub udostępnienie ich w Serwisie i/lub Koncie.
5. Usługi nieodpłatne mogą być świadczone na rzecz Odwiedzających oraz Użytkowników. Usługami nieodpłatnymi świadczonymi przez Usługodawcę są:
a) umożliwienie założenia Konta;
b) umożliwianie zawierania Umów na zasadach określonych w Regulaminie.
Usługodawca może świadczyć również inne usługi nieodpłatne na rzecz Odwiedzających oraz Użytkowników.
6. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie usług nieodpłatnych zostaje zawarta w momencie utworzenia Konta w Serwisie. Umowa o świadczenie usług, w tym również drogą elektroniczną w zakresie usług odpłatnych zostaje zawarta w chwili otrzymania przez Użytkownika e-maila potwierdzającego zawarcie Umowy, chyba że Regulamin stanowi inaczej.
7. W przypadku osób, które w dacie rozpoczęcia świadczenia Usługi płatnej nie mają pełnej zdolności do czynności prawnych, poprzez zaakceptowanie Regulaminu oświadczają, że posiadają zgodę opiekuna prawnego na korzystanie z Usług oraz, że na żądanie Usługodawcy przedłożą pisemną zgodę opiekuna prawnego na korzystanie z Usług.
8. Usługi płatne są wyraźnie oznaczone ze wskazaniem kosztów, jakie Użytkownik ponosi. W przypadku Usług płatnych Usługodawca może stosować, jednakże nie ma takiego obowiązku, wedle swojego uznania, zniżki, bonifikaty, upusty, itp. Opłaty pobierane od Użytkowników przyjętych na pierwszy rok studiów, począwszy od roku akademickiego 2023/2024, będą ulegały waloryzacji na zasadach określonych w art. 80 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, o czym Użytkownik zostanie poinformowany poprzez aktualizację harmonogramu na jego Koncie. Waloryzacja opłat, o których mowa w zdaniu powyżej, za każdym razem będzie obejmowała najbliższy rok akademicki i kolejne lata studiów. Niezależnie od powyższego, Użytkownik może zostać zobowiązany do poniesienia dodatkowych opłat w wysokości wynikającej z obowiązujących przepisów prawa, Regulaminu opłat dodatkowych lub informacji widniejącej na Koncie Użytkownika, po złożeniu przez niego wniosku w przedmiocie realizacji przez Usługodawcę dodatkowych czynności.
9. Sposób płatności uzależniony jest od rodzaju świadczonej Usługi i jest każdorazowo wskazany na Platformie z możliwością zapoznania się ze sposobem płatności przed zawarciem Umowy.
10. Składając ofertę zawarcia Umowy, Użytkownik lub Odwiedzający (w przypadku Usług nieodpłatnych), potwierdza, że zapoznał się z jej opisem, warunkami oraz Regulaminem, a także, że akceptuje wszystkie postanowienia tego Regulaminu.
11. Do korzystania z funkcjonalności Serwisu oraz Usług niezbędne jest posiadanie komputera z dostępem do publicznej sieci Internet, aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail), przeglądarki zasobów internetowych umożliwiających wyświetlanie stron WWW (przeglądarek internetowych z włączoną obsługą/zapisem plików cookies oraz skryptów JavaScript; wersje przeglądarek – nie starsze niż 12 miesięcy) oraz posiadanie aktywnego Konta w Serwisie.
12. W przypadku ewentualnego braku zgodności Usług z Regulaminem Użytkownik lub Odwiedzający zobowiązany jest współpracować z Usługodawcą w rozsądnym zakresie w celu ustalenia czy brak zgodności Usług z Regulaminem wynika z cech środowiska cyfrowego Użytkownika lub Odwiedzającego. W przypadku niezgodności Usług z Regulaminem, Konsumentowi przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
13. Koszty dostępu do Internetu ponosi Użytkownik lub Odwiedzający (w przypadku Usług nieodpłatnych), także w przypadku korzystania z Internetu za pomocą telefonu komórkowego. Wyżej wymienieni korzystający z Usług powinni zapoznać się ze stawkami transferu (połączeń z Internetem) stosowanymi przez operatorów telekomunikacyjnych.
14. Usługodawca wykorzystuje pliki cookies w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z Serwisu przez Użytkownika lub Odwiedzającego (w przypadku Usług nieodpłatnych). Szczegółowe informacje o wykorzystywaniu plików cookies znajdują się w Polityce plików cookies.
15. Korzystanie z Serwisu w celach skorzystania z odpłatnych Usług możliwe po dokonaniu Rejestracji. Procedura Rejestracji i aktywacji Konta została opisana w rozdziale VI Regulaminu.
16. Akceptując Regulamin Użytkownik wyraża zgodę na zawarcie umowy z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość tj. poczty elektronicznej lub elektronicznego formularza zamówienia, oraz żąda rozpoczęcia (wyraża zgodę na wykonanie) świadczenia Usług przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy będąc świadomym i przyjmując do wiadomości, że traci tym samym prawo do odstąpienia od Umowy w przypadku wykonania Usługi przez Usługodawcę.
17. Usługodawca może prowadzić usługę newsletter, za pomocą której umożliwia Użytkownikom zapoznanie się z nowościami i aktualną ofertą Serwisu po uprzednim wyraźnym wyrażeniu przez nich zgody na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną. Korzystanie z usługi newsletter jest dobrowolne.
18. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przyznawanie oraz przedłużanie uprawnień uregulowanych w obowiązujących przepisach prawa.
VI. REJESTRACJA
1. W celu złożenia zamówienia na świadczenie płatnych Usług, w tym drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu, należy zarejestrować się w Serwisie, a następnie wprowadzić dane osobowe poprzez właściwą zakładkę. Rejestracja jest bezpłatna.
2. Rejestracja w Serwisie następuje przed złożeniem pierwszego zamówienia na płatne Usługi i polega na wypełnieniu właściwego formularza rejestracyjnego dostępnego na Platformie. Wypełnienie ww. formularza jest niezbędne do otrzymania indywidualnej nazwy Użytkownika (Loginu) i hasła do Konta, które umożliwią Użytkownikowi dostęp do płatnej zawartości Serwisu, w tym do Studiów licencjackich, Studiów magisterskich i/lub Jednolitych studiów magisterskich.
3. Podczas rejestracji Użytkownicy udostępniają swoje dane oraz informacje niezbędne do założenia Konta, w szczególności:
a) imię,
b) nazwisko,
c) PESEL,
d) adres e-mail (potwierdzając, iż jest to przynależący do niego e-mail, na który wysłany zostanie zestaw danych umożliwiających realizację Usług),
4. Użytkownik zobowiązany jest wypełnić wszystkie pola na formularzu rejestracyjnym oznaczone jako obowiązkowe. Brak wypełnienia pól oznaczonych jako obowiązkowe może uniemożliwiać pomyślne ukończenie procesu rejestracji.
5. Udostępnione w formularzu rejestracyjnym dane winny dotyczyć Użytkownika, który będzie korzystać z Usługi i być zgodne z prawdą.
6. Poprawnie wypełniony formularz rejestracyjny i zaakceptowany przez Użytkownika Regulamin zapisywany jest w bazie danych Serwisu.
7. Poprawnie wypełniony formularz rejestracyjny i zaakceptowany przez Użytkownika Regulamin stanowi podstawę funkcjonowania Konta.
8. Po zakończeniu procesu rejestracji, Użytkownik otrzymuje hasło i login do konta Serwisu.
9. Użytkownik akceptuje konieczność posiadania aktualnego, czynnego adresu poczty elektronicznej. Adres ten jest podawany bezpośrednio przy Rejestracji. Użytkownik zobowiązany jest do bieżącego monitorowania podanego adresu poczty elektronicznej, a w przypadku jego zmiany, do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Usługodawcy.
10. Adres poczty elektronicznej jest powiązany z Kontem, stanowi konieczną formę identyfikacji Użytkownika wobec Usługodawcy i będzie wykorzystywany do wszelkiej korespondencji związanej ze świadczeniem Usług.
VII. STUDIA LICENCJACKIE, STUDIA MAGISTERSKIE I JEDNOLITE STUDIA MAGISTERSKIE
1. Usługodawca prowadzi Studia licencjackie i/lub Studia magisterskie i/lub Jednolite studia magisterskie. Po zakończeniu toku nauczania Usługodawca wydaje Użytkownikom dyplomy ukończenia Studiów licencjackich, Studiów magisterskich lub Jednolitych studiów magisterskich.
2. WSKZ jest administratorem Serwisu. WSKZ może umożliwić świadczenie Usług również innym podmiotom niebędącym Konsumentem prowadzącym m.in. Studia licencjackie, Studia magisterskie, Jednolite studia magisterskie, kursy, szkolenia lub praktyki. WSKZ nie jest stroną takich umów, a zawarcie umowy z podmiotem trzecim odbywać się będzie na zasadach każdorazowo zaakceptowanych przez Użytkownika.
3. Studia licencjackie, Studia magisterskie i Jednolite studia magisterskie są Usługą płatną.
4. Zamówienie Studiów licencjackich, Studiów magisterskich lub Jednolitych studiów magisterskich wymaga zarejestrowania się w Serwisie zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie. Poprzez złożenie zamówienia, Użytkownik składa ofertę zawarcia umowy.
4a. Usługodawca może ograniczyć możliwość realizacji kilku kierunków równolegle mając na uwadze zapewnienie odpowiedniej jakości kształcenia.
5. Usługodawca zastrzega sobie prawo odwołania naboru na Studia licencjackie, Studia magisterskie lub Jednolite studia magisterskie lub zaprzestania ich realizacji z zachowaniem jednak obowiązku zwrotu opłaty za zakupioną Usługę, na konto wskazane przez Użytkownika w wiadomości mailowej kontakt@studia-wroclaw.pl, z zastrzeżeniem postanowień Regulaminu.
6. Użytkownik wybiera Studia licencjackie, Studia magisterskie lub Jednolite studia magisterskie i dokonuje płatności zgodnej z ceną za Usługę określoną w Serwisie w chwili dokonania rejestracji na studia. Cena Studiów licencjackich, Studiów magisterskich i Jednolitych studiów magisterskich może być zróżnicowana w zależności od wybranego wariantu płatności (płatność jednorazowa, semestralna lub czesne). Cena wskazywana jest przy składaniu zamówienia. Przy wyborze Studiów licencjackich, Studiów magisterskich i Jednolitych studiów magisterskich w wariancie płatności semestralnej lub płatności za czesne płatność powinna nastąpić we wskazanych w harmonogramie terminach płatności. Przedmiotowy harmonogram udostępniany jest po zalogowaniu na indywidualnym Koncie Użytkownika. Wybór wariantu płatności semestralnej lub płatności za czesne za Studia licencjackie, Studia magisterskie lub Jednolite studia magisterskie nie oznacza podziału Umowy na niezależne części. Za każdy dzień opóźnienia w ww. płatnościach Usługodawca może żądać od Użytkownika odsetek ustawowych. W przypadku powstania nadpłaty podlega ona zaliczeniu na poczet przyszłych płatności o ile wpłacający tj. Użytkownik nie zażąda jej zwrotu.
7. Użytkownik w ramach wybranego kierunku Studiów licencjackich zobowiązany jest nie później niż na koniec trzeciego semestru studiów, dokonać wyboru specjalności podstawowej oferowanej przez Usługodawcę. Realizacja przedmiotów w ramach wybranej specjalności podstawowej rozpocznie się z początkiem czwartego semestru studiów. W przypadku uchybienia terminowi wyboru specjalności podstawowej przez Użytkownika Usługodawca zastrzega sobie prawo przyporządkowania Użytkownikowi specjalności według własnego wyboru. Użytkownik zostanie poinformowany o powyższym wyborze przez Usługodawcę. Po dokonaniu wyboru specjalności podstawowej w sposób opisany powyżej Użytkownikowi nie przysługuje prawo do jej zmiany.
8. Użytkownik w ramach wybranego kierunku Studiów magisterskich zobowiązany jest nie później niż na koniec pierwszego semestru studiów dokonać wyboru specjalności podstawowej oferowanej przez Usługodawcę. Realizacja przedmiotów w ramach wybranej specjalności podstawowej rozpocznie się z początkiem drugiego semestru studiów. W przypadku uchybienia terminowi wyboru specjalności podstawowej przez Użytkownika, Usługodawca zastrzega sobie prawo przyporządkowania Użytkownikowi specjalności według własnego wyboru. Użytkownik zostanie poinformowany o powyższym wyborze przez Usługodawcę. Po dokonaniu wyboru specjalności podstawowej w sposób opisany powyżej, Użytkownikowi nie przysługuje prawo do jej zmiany.
9. Użytkownik w ramach wybranego kierunku Jednolitych studiów magisterskich zobowiązany jest nie później niż na koniec drugiego semestru studiów dokonać wyboru specjalności podstawowej oferowanej przez Usługodawcę. Realizacja przedmiotów w ramach wybranej specjalności podstawowej rozpocznie się z początkiem trzeciego semestru studiów. W przypadku uchybienia terminowi wyboru specjalności podstawowej przez Użytkownika, Usługodawca zastrzega sobie prawo przyporządkowania Użytkownikowi specjalności według własnego wyboru. Użytkownik zostanie poinformowany o powyższym wyborze przez Usługodawcę. Po dokonaniu wyboru specjalności podstawowej w sposób opisany powyżej, Użytkownikowi nie przysługuje prawo do jej zmiany.
9a. W przypadku, gdy liczba Użytkowników, którzy zapisali się na specjalność podstawową okaże się niewystarczająca do jej uruchomienia, dana specjalność może nie zostać uruchomiona. Wówczas – w przypadku nieuruchomienia specjalności podstawowej – Użytkownik dokona wyboru innej dostępnej specjalności podstawowej. W przypadku niedokonania wyboru specjalności podstawowej przez Użytkownika, Usługodawca zastrzega sobie prawo przyporządkowania Użytkownikowi specjalności według własnego wyboru.
10. Tytułem przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego od kandydatów na Studia licencjackie, Studia magisterskie lub Jednolite studia magisterskie może być pobierana przez Usługodawcę opłata wpisowa, na którą składa się: opłata rekrutacyjna oraz opłata administracyjna. Wysokość opłat jest widoczna przy składaniu zamówienia. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w wysokości opłaty administracyjnej w trakcie trwania roku akademickiego (zapis nie dotyczy zamówionych Usług w trakcie ich realizacji).
11. Na opłatę wpisową, o której mowa w pkt 10 składa się m.in. obsługa administracyjna związana z przesyłaną dokumentacją, zapewnienie sprawnej obsługi kandydatów na studia, w tym poprzez infolinię, założenie indywidualnego konta studenta, wdrożenie i utrzymanie systemów informatycznych, analiza zapotrzebowania w zakresie odpowiedniej kadry dydaktycznej, administracyjnej, a także infrastruktury technicznej dostosowanej m.in. do ilości potencjalnych studentów, analiza wniosków składanych przez kandydatów na studia, w tym m.in. o indywidualną organizację studiów oraz rozpatrzenie przedmiotowych wniosków przez władze Uczelni.
12. Użytkownik ma prawo do rezygnacji ze złożonego zamówienia, z którego może skorzystać do chwili potwierdzenia zamówienia przez Serwis, który to moment oznacza zawarcie Umowy. Rezygnacja z zamówienia następuje za pośrednictwem Serwisu, mailowo na adres kontakt@studia-wroclaw.pl lub telefonicznie: +48 71 711 99 92.
13. Przy wyborze wariantu Studiów licencjackich, Studiów magisterskich lub Jednolitych studiów magisterskich z wariantem płatności semestralnej lub płatności za czesne szczegóły dotyczące ceny zawarte są w opisach każdego z kierunków Studiów licencjackich, Studiów magisterskich lub Jednolitych studiów magisterskich oraz w udostępnionym na Koncie Użytkownika harmonogramie. W takim wypadku płatność za Studia licencjackie, Studia magisterskie lub Jednolite studia magisterskie winna nastąpić zgodnie z harmonogramem.
14. Na Koncie Użytkownika widnieje informacja o statusie płatności za Usługę, aktualizowana każdorazowo po uznaniu konta Usługodawcy.
15. Umowa zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Użytkownika wiadomości z potwierdzeniem zawarcia Umowy.
16. Na Studia licencjackie, Studia magisterskie i Jednolite studia magisterskie mogą składać się w szczególności przedmioty podzielone na tematy, testy oraz pracę dyplomową (w przypadku Studiów licencjackich jeśli program studiów przewiduje jej sporządzenie) – w ilości i zakresie odpowiednim dla danego programu Studiów licencjackich, Studiów magisterskich lub Jednolitych studiów magisterskich.
17. W celu świadczenia Usług na najwyższym poziomie Usługodawca dąży do stosowania przez Użytkowników w ramach Studiów licencjackich, Studiów magisterskich i Jednolitych studiów magisterskich treści kształcenia i wymiaru godzin w takim zakresie, w jakim stosowane są dla kształcenia stacjonarnego.
18. Użytkownik zobowiązany jest do rzetelnego, samodzielnego powtarzania materiału przekazanego mu w czasie trwania Studiów licencjackich, Studiów magisterskich lub Jednolitych studiów magisterskich i utrwalania zdobytej wiedzy.
19. Dla kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela obowiązuje nowy standard kształcenia zgodny z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 1450 ze zm.). W razie zmiany/uchylenia ww. rozporządzenia kształcenie odbywać się będzie w zgodzie z jego zmienioną treścią lub innym aktem prawnym powszechnym regulującym standardy kształcenia.
20. Warunkiem ukończenia Studiów licencjackich jest:
a) uzyskanie efektów uczenia się określonych w programie studiów, którym przypisano co najmniej 180 punktów ECTS;
b) minimalna frekwencja wymagana Regulaminem studiów licencjackich;
c) złożenie egzaminu dyplomowego, w formie przewidzianej programem studiów;
d) pozytywna ocena pracy dyplomowej – o ile przewiduje to program studiów.
21. Warunkiem ukończenia Studiów magisterskich jest:
a) uzyskanie efektów uczenia się określonych w programie studiów, którym przypisano co najmniej 90 punktów ECTS;
b) minimalna frekwencja wymagana Regulaminem studiów magisterskich;
c) złożenie egzaminu dyplomowego;
d) pozytywna ocena pracy dyplomowej.
22. Warunkiem ukończenia Jednolitych studiów magisterskich jest:
a) uzyskanie efektów uczenia się określonych w programie studiów, którym przypisano co najmniej 300 punktów ECTS – w przypadku jednolitych studiów magisterskich trwających 9 albo 10 semestrów;
b) uzyskanie efektów uczenia się określonych w programie studiów, którym przypisano co najmniej 360 punktów ECTS – w przypadku jednolitych studiów magisterskich trwających 11 albo 12 semestrów;
c) minimalna frekwencja wymagana Regulaminem Jednolitych studiów magisterskich;
d) złożenie egzaminu dyplomowego;
e) pozytywna ocena pracy dyplomowej.
23. Użytkownikowi, który ukończył Studia licencjackie, Studia magisterskie lub Jednolite studia magisterskie Usługodawca wystawia dyplom ukończenia studiów na określonym kierunku i profilu potwierdzający wykształcenie wyższe oraz tytuł zawodowy licencjata lub magistra, potwierdzający wykształcenie wyższe na tym poziomie. W terminie 30 dni od dnia ukończenia studiów Usługodawca wydaje dyplom ukończenia Studiów licencjackich, Studiów magisterskich lub Jednolitych studiów magisterskich wraz z suplementem do dyplomu oraz ich 2 odpisy, w tym na pisemny wniosek absolwenta – ich odpis w języku obcym.
24. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za działania i zaniechania firm kurierskich i operatorów pocztowych.
25. Dokumentacja ukończenia Studiów licencjackich, Studiów magisterskich lub Jednolitych studiów magisterskich przekazywana jest za pośrednictwem firm kurierskich lub operatorów pocztowych. Usługodawca zastrzega prawo do zobowiązania Użytkownika do poniesienia opłaty z tytułu ponownej wysyłki dokumentacji ukończenia Studiów licencjackich, Studiów magisterskich lub Jednolitych studiów magisterskich za pośrednictwem firmy kurierskiej lub operatora pocztowego w przypadku bezskutecznej próby doręczenia ww. dokumentów na wskazany przez Użytkownika adres i zwrotu dokumentów z powrotem do Usługodawcy.
26. W celu wystawienia odpowiednich dokumentów o ukończeniu Studiów licencjackich, Studiów magisterskich lub Jednolitych studiów magisterskich (np. właściwego dyplomu), Usługodawca może żądać informacji niezbędnych do ich wydania, w szczególności w sytuacji, gdy jest to przewidziane przepisami obowiązującego prawa.
27. W przypadku, gdy dokumentacja potwierdzająca ukończenie Studiów licencjackich, Studiów magisterskich lub Jednolitych studiów magisterskich będzie wymagała sprostowania z winy Użytkownika (na skutek błędnego wprowadzenia przez niego danych osobowych, na podstawie których generowany jest dany dokument), Usługodawca za dodatkową opłatą przygotuje i prześle poprawiony dokument na wskazany przez Użytkownika adres. Użytkownik będzie zobowiązany do poniesienia z tego tytułu na rzecz Usługodawcy opłaty w wysokości 50,00 złotych, z zastrzeżeniem, iż opłata ta obejmuje przygotowanie oraz przesłanie przez Usługodawcę jednego egzemplarza zmodyfikowanego dokumentu. Warunkiem przygotowania oraz wysłania Użytkownikowi skorygowanego dokumentu/skorygowanych dokumentów jest uprzednie doręczenie przez Użytkownika Usługodawcy dotychczasowej dokumentacji zawierającej błędne dane oraz uiszczenie opłaty, o której mowa powyżej.
28. Każdy Użytkownik oświadcza, że zna przepisy obowiązującego prawa regulujące kwestie dotyczące konieczności posiadania odpowiednich kwalifikacji oraz warunków umożliwiających mu podjęcie Studiów licencjackich, Studiów magisterskich lub Jednolitych studiów magisterskich na wybranym przez siebie kierunku studiów, w tym w szczególności wynikających z ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1668 ze zm.) oraz (jeśli dotyczy) z rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 1450 ze zm.), rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2023 r. poz. 2102), a także oświadcza, że posiada ww. kwalifikacje oraz spełnia ww. warunki. Każdy Użytkownik oświadcza również, że ma świadomość, iż kierunki studiów o charakterze kwalifikacyjnym dają możliwość uzyskania kwalifikacji w rozumieniu właściwych przepisów prawa po spełnieniu przez Użytkownika warunków w nich określonych. W przypadku, niespełnienia tych warunków przez Użytkownika studia mają charakter kompetencyjny i umożliwiają zwiększenie jego dotychczasowej wiedzy, umiejętności oraz konkurencyjności na rynku pracy.
29. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w programach kierunków w trakcie trwania roku akademickiego w szczególności wynikających ze zmian przepisów prawa regulujących kwestie poruszane na Studiach licencjackich, Studiach magisterskich lub Jednolitych studiach magisterskich.
30. Usługodawca zastrzega sobie możliwość ustalenia w programie studiów maksymalnego terminu przedłożenia przez Użytkownika dokumentów potwierdzających realizację praktyk dla wybranych kierunków Studiów licencjackich, Studiów magisterskich i Jednolitych studiów magisterskich.
31. W ramach Serwisu Usługodawca może umożliwiać organizację i przeprowadzenie m.in. kursów, szkoleń lub praktyk innym podmiotom poprzez udostępnienie m.in. kursów, szkoleń lub praktyk na Koncie Użytkownika.
32. W przypadku rezygnacji przez Użytkownika ze Studiów licencjackich, Studiów magisterskich lub Jednolitych studiów magisterskich na zasadach i w sposób określony w Regulaminie Studiów licencjackich, Regulaminie Studiów magisterskich lub Regulaminie Jednolitych studiów magisterskich, po rozpoczęciu świadczenia Usług przez Usługodawcę Użytkownik zobowiązany jest do zapłaty kwoty za wszelkie świadczenia spełnione przez Usługodawcę do chwili złożenia rezygnacji.
VIII. PŁATNOŚĆ ZA USŁUGI
1. Cena poszczególnych Usług znajduje się w Serwisie. Są to kwoty brutto.
2. Usługodawca zastrzega możliwość zmiany cen poszczególnych Usług i produktów umieszczonych w Serwisie, z zastrzeżeniem, że zmiana nie będzie dotyczyła Usług i produktów już nabytych
3. Rozliczenia transakcji za usługi świadczone drogą elektroniczną mogą być przeprowadzane za pośrednictwem PayPro S.A. zgodnie z jej regulaminem udostępnionym przez PayPro S.A. podczas transakcji na platformie do płatności.
4. Operatorem kart płatniczych może być PayPro S.A. Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
IX. ODPOWIEDZIALNOŚĆ STRON, PRZERWY TECHNICZNE, NIEDOZWOLONE TREŚCI
1. Usługodawca oświadcza, że wszelkie materiały i informacje składające się na Usługę są pozyskiwane i redagowane z należytą starannością w celu zapewnienia rzetelności, aktualności i kompletności prowadzonego Serwisu.
1a. Usługodawca oświadcza, że dostarczy Konsumentowi za pośrednictwem Konta Usługę niezwłocznie po zawarciu Umowy, chyba że inny czas rozpoczęcia Usługi wynika z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności w zakresie daty rozpoczęcia roku akademickiego.
2. W procesie selekcji materiałów na potrzeby realizacji Usługi Usługodawca korzysta z materiałów własnych oraz pozyskanych, na podstawie obowiązujących przepisów prawa od podmiotów zewnętrznych. Usługodawcy przysługuje całość praw autorskich majątkowych do wszelkich utworów w ramach Usługi, w tym m.in. do materiałów edukacyjnych.
3. Wszelkie kopiowanie, dystrybucja i inny użytek treści zawartych w Usłudze, w tym udostępnionych za pomocą Konta bez uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy jest zabroniony.
4. Nazwa Serwisu, jego koncepcja, wygląd graficzny, oprogramowanie, zgromadzone materiały oraz bazy danych podlegają ochronie prawnej. Użytkownik nie ma prawa korzystać handlowo, sprzedawać, odsprzedawać lub w jakikolwiek inny sposób przekazywać, kopiować, dystrybuować ani promować treści udostępnionych w ramach Usługi, w tym za pomocą Konta. Użytkownik nie będzie mieć także prawa do użycia udostępnionych treści w sposób, który wymaga uzyskania licencji na użytek (odtwarzanie) publiczny.
5. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za charakter i zawartość merytoryczną zamieszczonych przez siebie treści w Koncie oraz uczestnictwo w zajęciach w ramach świadczonych Usług. Usługodawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści, z zastrzeżeniem art. 14 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zabronione jest umieszczanie przez Użytkownika treści naruszających przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności przepisy dotyczące ochrony praw autorskich, dóbr osobistych, przepisów prawa karnego.
6. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za działania i zaniechania Odwiedzających, Użytkowników, w szczególności naruszenie przez nich dóbr osobistych, praw do znaków towarowych bądź praw autorskich osób trzecich.
7. W sytuacji, w której Użytkownik poweźmie informację o umieszczeniu w Serwisie treści naruszających Regulamin lub przepisy prawa powszechnie obowiązującego powinien je przekazać Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@studia-wroclaw.pl.
8. O ile inaczej wyraźnie nie postanowiono, Użytkownikowi nie należy się żadne wynagrodzenie z tytułu zamieszczenia treści w Serwisie.
9. Usługodawca zastrzega sobie prawo do uniemożliwiania dostępu do tych treści, co do których, opierając się na doniesieniach osób trzecich lub odpowiednich organów stwierdzono, że są one bezprawne lub jest z nimi związana bezprawna działalność.
10. Każdy Użytkownik, Odwiedzający zobowiązuje się przestrzegać polskiego i międzynarodowego prawa, w tym w szczególności:
a) przepisów z zakresu ochrony danych osobowych,
b) przepisów z zakresu ochrony dóbr osobistych,
c) przepisów z zakresu prawa autorskiego i praw pokrewnych, w tym praw autorskich majątkowych i praw autorskich osobistych,
d) przepisów z zakresu prawa własności przemysłowej,
e) przepisów z zakresu prawa karnego, prawa wykroczeń lub dotyczących innych czynów zabronionych uregulowanych w obowiązujących przepisach prawnych,
f) przepisów z zakresu prawa świadczenia usług drogą elektroniczną, a w szczególności rozsyłania niezamówionej informacji handlowej lub tzw. spamu, oraz zobowiązuje się nie stosować technik i urządzeń zakłócających pracę infrastruktury informatycznej Serwisu lub mających na celu złamanie zabezpieczeń Serwisu, nie ingerować w bazy danych dostępnych w Serwisie, nie podejmować jakichkolwiek działań oraz nie podejmować jakichkolwiek innych działań niezgodnych z prawem lub z przeznaczeniem Serwisu, w szczególności skutkujących powstaniem szkód dla Usługodawcy lub innych podmiotów wykorzystujących Serwis, a w szczególności Użytkowników, Odwiedzających oraz Reklamodawców.
11. Korzystanie z Serwisu i uczestnictwo w zajęciach w ramach świadczonych Usług nie skutkuje nabyciem przez Użytkownika/Odwiedzającego jakichkolwiek praw na dobrach niematerialnych do utworów w nich zawartych. Użytkownicy i Odwiedzający mogą korzystać z tych utworów jedynie w zakresie dozwolonym w Ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
12. Użytkownik zobowiązuje się do nietworzenia kont, grup na portalach internetowych, w tym mediach społecznościowych mogących sugerować w sposób nieuprawniony, iż jest to konto, grupa, której administratorem jest Usługodawca. Przez sugerowanie, iż to Usługodawca jest administratorem ww. konta, grupy należy w szczególności (choć niewyłącznie) rozumieć wykorzystanie logo i nazwy (w tym skróconej) Usługodawcy, umieszczanie materiałów, do których prawa należą do Usługodawcy, haseł reklamowych itp.
13. Usługodawca oświadcza, że wobec osób naruszających zasady prawa może wystąpić z roszczeniami przewidzianymi przez obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności o odszkodowanie za szkodę zaistniałą zarówno w postaci rzeczywistego uszczerbku majątkowego (damnum emergens) jak i utraconych korzyści (lucrum cessans) lub zadośćuczynienie.
14. Usługodawca zobowiązuje się dołożyć należytej staranności celem świadczenia Usługi w sposób ciągły i nieprzerwany, z zastrzeżeniem konieczności przeprowadzenia wymaganych prac konserwatorskich lub ze względu na działanie siły wyższej.
15. Usługodawca zobowiązuje się do informowania Użytkowników o planowanych, niezbędnych z uwagi na techniczne uwarunkowania, przerwach technicznych, które wynikają m.in. ze specyfiki prowadzenia działalności Platformy za pośrednictwem sieci Internet.
16. Usługodawca zastrzega sobie prawo do krótkiej przerwy technicznej w funkcjonowaniu Serwisu w przypadku planowanej, bieżącej obsługi i konserwacji serwera oraz oprogramowania Serwisu.
X. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE I ZASTRZEŻENIA / POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI PRZEZ KONSUMENTA
1. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie Usługi oraz względem Konsumenta za zgodność dostarczonej Usługi z treścią Umowy. Regulacja tej odpowiedzialności zawarta jest w szczególności w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 ze zm., ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204 ze zm.), ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.).
1a. W skład pojęcia Usług, co do Usług świadczonych wobec Konsumenta, wchodzą także usługi cyfrowe w rozumieniu ww. ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, która pozwala Konsumentowi na a) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, b) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, c) inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej (w Regulaminie jako: „Usługi Cyfrowe”). Usługi Cyfrowe związane są z technicznym działaniem Serwisu polegającym m.in. na umożliwieniu Usługodawcy udostępnienia materiałów za pomocą Serwisu.
2. Każdemu Użytkownikowi przysługuje prawo złożenia reklamacji co do Usług z wyłączeniem Usług Cyfrowych, w szczególności w sprawach związanych z wykonaniem Usługi, opłatami za Usługi czy ilością zakupionych Usług.
2a. Każdemu Użytkownikowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo złożenia reklamacji do Usługodawcy w przypadku niezgodności Usługi Cyfrowej z Umową w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta. Usługa Cyfrowa jest zgodna z Umową, jeśli zgodne z Umową pozostają w szczególności ich:
1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
2) przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Usługodawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy i który Usługodawca zaakceptował.
2b. Jeżeli Usługa Cyfrowa jest niezgodna z Umową, Konsument może żądać doprowadzenia do jej zgodności z Umową. Usługodawca może odmówić doprowadzenia Usługi Cyfrowej do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności Usługi Cyfrowej z Umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Usługodawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Usługi Cyfrowej z Umową oraz wartość Usługi Cyfrowej zgodnej z Umową.
2c. Usługodawca doprowadza Usługę Cyfrową do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia Usługi Cyfrowej do zgodności z Umową ponosi Usługodawca.
2d. Jeżeli Usługi Cyfrowe są niezgodne z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy na zasadach określonych ustawą o prawach konsumenta.
3. Reklamacje, w tym reklamacje dotyczące Usług Cyfrowych, których rozpoznawanie przejmuje Usługodawca, należy składać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej kontakt@studia-wroclaw.pl z adresu poczty elektronicznej, wskazanego w procesie rejestracji Konta Użytkownika na Platformie lub listownie na adres Usługodawcy. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dane osoby składającej reklamację oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń.
4. Usługodawca rozpatrzy reklamację w ciągu do 14 dni od dnia jej otrzymania.
5. W przypadku, gdy do ustosunkowania się do reklamacji Użytkownika niezbędne będzie uzyskanie przez Usługodawcę dodatkowych informacji, Użytkownik zostanie poproszony przez Usługodawcę o udzielenie takiej informacji. Skierowanie do Użytkownika będącego Konsumentem prośby, o której mowa w zdaniu pierwszym nie wpływa na bieg terminu, o którym mowa w pkt 4 powyżej; reklamacja zostanie rozpatrzona również w razie braku odpowiedzi Użytkownika.
6. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu reklamacji w przypadku, gdy rozpoznanie reklamacji wymaga wiadomości specjalnych lub napotka na przeszkody, których przyczyny nie są zależne od Usługodawcy, za uprzednią zgodą osoby reklamującej udzielonej w terminie, o którym mowa w punkcie 4 powyżej.
7. Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana Użytkownikowi na adres poczty elektronicznej Użytkownika wskazany w jego Koncie lub drogą listowną.
8. W przypadku uzasadnionej reklamacji, Użytkownikowi przysługują roszczenia wynikające z ustawy o prawach konsumenta.
9. Niezależnie od możliwości wytoczenia powództwa do sądu powszechnego, Użytkownik ma możliwość skorzystania m.in. z następujących pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) wniosek o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy skierowany do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4 poz. 25 ze zm.), stałe polubowne sądy konsumenckie działają przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej i przy ich oddziałach zamiejscowych. Wykaz stałych polubownych sądów konsumenckich znajduje się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php;
b) wniosek o wszczęcie postępowania mediacyjnego, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 r., Nr 4 poz. 25 ze zm.), skierowany do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej.
10. Użytkownik może zwrócić się do miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów, aby uzyskać bezpłatną poradę lub informację prawną w sprawach dotyczących każdego rodzaju sporu z Usługodawcą – bez względu na miejsce siedziby Usługodawcy.
11. Użytkownik może zwrócić się do organizacji społecznych (organizacji konsumenckich), do których zadań statutowych należy ochrona konsumenta, aby uzyskać bezpłatną poradę lub informację prawną w sprawach dotyczących każdego rodzaju sporu ze sprzedawcą – bez względu na miejsce siedziby Usługodawcy.
12. Użytkownik może skorzystać z Platformy ODR, zlokalizowanej pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&reload=false
13. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.
14. Jeżeli strony nie osiągną porozumienia polubownie, właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów będzie sąd powszechny w Polsce.
XI. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Z zastrzeżeniem postanowień Regulaminu, Użytkownik może odstąpić od zawartej z Usługodawcą Umowy bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie na adres Usługodawcy lub w za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kontakt@studia-wroclaw.pl w terminie czternastu dni od zawarcia Umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Użytkownik może odstąpić od Umowy, składając Usługodawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu. Skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe –Użytkownik może również złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy bez jego wykorzystania.
3. Jeżeli Użytkownik zażądał rozpoczęcia świadczenia Usług przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy będąc świadomym, że utraci prawo do odstąpienia od Umowy a Usługodawca wykonał Usługę jest on zobowiązany do zapłaty kwoty za wszelkie świadczenia spełnione przez Usługodawcę do chwili, w której poinformował Usługodawcę w sposób, o którym mowa w pkt 1 powyżej o odstąpieniu od Umowy.
4. Użytkownik ma prawo rozwiązać umowę o świadczenie usług nieodpłatnych w każdym czasie poprzez wysłanie do Usługodawcy wniosku o usunięcie swojego Konta. Użytkownikowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od Umowy na zasadach wskazanych w pkt. 1, 2 powyżej.
5. Użytkownikowi przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy w przypadku braku dostarczenia przez Usługodawcę Usługi Cyfrowej zgodnie z Regulaminem po uprzednim wezwaniu Usługodawcy do ich dostarczenia. Jeżeli Usługodawca nie dostarczy Usługi Cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Użytkownik będący Konsumentem może odstąpić od Umowy na zasadach przewidzianych w ustawie o prawach konsumenta.
6. Usługodawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej Usłudze Cyfrowej niezgodnej z Umową oraz Usłudze Cyfrowej, której obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od Umowy.
7. W przypadku odstąpienia od Umowy Usługodawca może uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z Usługi Cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie Konsumentowi dostępu do Usługi lub zablokowanie Konta, co nie ma wpływu na uprawnienia Konsumenta przyznane mu przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
8. W przypadku odstąpienia od Umowy, Konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej Usługi Cyfrowej i udostępniania jej osobom trzecim.
XII. ZMIANA TREŚCI UMOWY I WYPOWIEDZENIE UMOWY
1. Niniejszy punkt odnoszący się do zmiany treści Umowy oraz wypowiedzenia Umowy dotyczy postanowień Umowy w zakresie świadczonych Usług Cyfrowych. Usługodawca może dokonać zmiany Usługi Cyfrowej, która to zmiana nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z Umową, a mianowicie w uzasadnionych przypadkach:
a) zmian organizacyjnych i prawnych Usługodawcy, ze względu na konieczność zachowania przejrzystości podmiotów obowiązanych do przestrzegania postanowień Umowy;
b) gdy zmiana Usługi Cyfrowej jest konieczna ze względu na zmianę przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub orzeczenie sądu powszechnego lub organu administracji publicznej, w tym zmiany uzasadniającej wprowadzenie zmian w programach kierunków w trakcie trwania roku akademickiego na Studiach licencjackich, Studiach magisterskich lub Jednolitych studiach magisterskich, w celu zgodności Umowy z obowiązującym prawem;
c) gdy zmiana jest związana z postępem technicznym lub technologicznym;
d) gdy zmiana wynika ze względów bezpieczeństwa, w tym mająca na celu uniemożliwienie korzystania z Serwisu, w sposób sprzeczny z przepisami prawa lub z niniejszym Regulaminem.
2. Wprowadzenie zmian, o których mowa w niniejszym punkcie Regulaminu nie będzie wiązać się z jakimikolwiek kosztami po stronie Konsumenta.
3. Usługodawca poinformuje Konsumenta o dokonywanej zmianie poprzez zamieszczenie odpowiedniej informacji o zmianie na jego Koncie.
4. Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 1 niniejszego punktu Regulaminu, istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Konsumenta do Usługi Cyfrowej lub korzystanie z niej, Usługodawca jest zobowiązany poinformować Konsumenta z odpowiednim wyprzedzeniem na trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie, o którym mowa w ust. 2 lub 3.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 niniejszego punktu Regulaminu, Konsument może wypowiedzieć Umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania takiej zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana.
6. Postanowienia ust. 5 powyżej nie stosuje się, jeżeli Usługodawca zapewnił Konsumentowi uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, Usługi Cyfrowej zgodnej z Umową, w stanie niezmienionym.
XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin w niniejszej wersji obowiązuje od dnia 21 sierpnia 2024 r.
2. Aktualna wersja Regulaminu znajduje się na stronie Serwisu.
3. Usługodawca ma prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn, tj.
a) zmian organizacyjnych i prawnych Usługodawcy;
b) gdy zmiana Regulaminu jest konieczna ze względu na zmianę przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub ze względu na uznanie konkretnego postanowienia Regulaminu za niedozwolone;
c) w razie zmiany rodzaju i zakresu Usług oraz warunków lub zasad związanych ze świadczeniem Usług;
d) w celu realizacji obowiązku wynikającego z powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub obowiązku wynikającego z prawomocnego orzeczenia sądu lub decyzji administracyjnej;
e) wprowadzenia istotnych zmian w funkcjonowaniu Serwisu, w tym związanych z postępem technicznym lub technologicznym, obejmujących zmiany w systemach Usługodawcy;
f) zmian wynikających ze względów bezpieczeństwa, w tym mających na celu uniemożliwienie korzystania z Serwisu, w sposób sprzeczny z przepisami prawa lub z niniejszym Regulaminem.
4. Usługodawca poinformuje Użytkownika Regulaminu poprzez zamieszczenie odpowiedniej informacji o zmianie na jego Koncie. Użytkownikowi przysługuje prawo wypowiedzenia Regulaminu ze skutkiem natychmiastowym w terminie 7 dni od dnia powiadomienia go o zmianie Regulaminu. W przypadku braku skorzystania z prawa do wypowiedzenia Regulaminu w trybie określonym powyżej, Użytkownik staje się związany postanowieniami zmienionego Regulaminu po upływie wyżej wskazanego terminu.
5. W razie pytań lub wątpliwości związanych ze zmianą Regulaminu możliwy jest kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej z Usługodawcą, na adres poczty elektronicznej kontakt@studia-wroclaw.pl
6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, w szczególności do składania przez Użytkowników oświadczeń woli w postaci elektronicznej, stosuje się w szczególności przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002r., Nr 144, poz. 1204 ze zm.) i Kodeksu Cywilnego (Dz.U. 1964, Nr 16, poz. 93 ze zm.), jak też przepisy innych ustaw.
XIV. PODSTAWA PRAWNA
1. Działalność opisana w niniejszym Regulaminie prowadzona jest w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności:
a) ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1668 ze zm.)
b) ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002r., Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
c) ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 r., Nr 171, poz. 1800 ze zm.),
d) ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r., poz. 827 ze zm.),
e) ustawą z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 r., Nr 16, poz. 93 ze zm.),
f) ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994, Nr 24, poz. 83 ze zm.),
g) ustawą z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U. 2007r., Nr 171, poz. 1206),
h) ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59 ze zm.),
i) ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018 r., poz. 1000 ze zm.),
j) rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz. U. 2023 poz. 2787 ze zm.),
k) rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. Z 2014 r. poz. 1145 ze zm.),
l) rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. 2023 r., poz. 2102)
ł) rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 1450 ze zm.),
m) rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku – w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L Nr 119 str. 1).
XV. ZAŁĄCZNIK NR 1
[formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy]
Adresat
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego, plac Powstańców Śląskich 1/201, 53-329 Wrocław.
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od
umowy sprzedaży następujących rzeczy:(*)
umowy dostawy następujących rzeczy:(*)
umowy o świadczenie następującej usługi:(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*):
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.