Cykl warsztatów doskonalących kompetencje dydaktyczne kadry Instytutu Psychologii WSKZ
We wrześniu i październiku 2025 r. w Instytucie Psychologii Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego odbył się cykl warsztatów poświęconych rozwojowi kompetencji dydaktycznych kadry akademickiej. Inicjatywa ta stanowi element działań na rzecz systematycznego podnoszenia jakości kształcenia. Spotkania realizują także wymagania Kryterium 4 Polskiej Komisji Akredytacyjnej dotyczącego kwalifikacji, doskonalenia i aktywności pracowników dydaktycznych.
Warsztaty realizowane w ramach cyklu
„Aktywny wykład – techniki aktywizujące w dużych grupach”
Spotkanie odbyło się 24 września 2025 r. i zostało poprowadzone przez dr hab. Joannę Mytnik, prof. PG. Poświęcone zostało nowoczesnym metodom aktywizacji studentów podczas wykładów. Uczestnicy:
- poznali narzędzia i techniki sprzyjające interakcji z dużymi grupami;
- sposoby zwiększania zaangażowania w trakcie zajęć.
Materiały szkoleniowe i nagranie udostępniono wszystkim pracownikom Instytutu Psychologii.
„Dokumentacja dydaktyczna”
Warsztat odbył się 10 października 2025 r., a poprowadziła go dr Beata Andrzejewska. Spotkanie koncentrowało się na zasadach prawidłowego opracowywania dokumentacji dydaktycznej, w tym kart przedmiotów i procedur zapewniania jakości. Uczestnicy uporządkowali i ujednolicili standardy pracy z dokumentacją, a także zwiększyli samodzielność w jej przygotowywaniu i aktualizowaniu.
„Wykorzystanie AI w dydaktyce”
Warsztat zorganizowano 21 października 2025 r., a poprowadziła go ponownie dr hab. Joanna Mytnik, prof. PG. Podczas spotkania omówiono praktyczne zastosowania narzędzi sztucznej inteligencji w procesie dydaktycznym. Uczestnicy poznali możliwości AI w:
- przygotowywaniu materiałów;
- personalizacji nauczania;
- ocenie efektów kształcenia.
Przedstawiono również dobre praktyki dotyczące wykorzystania nowych technologii w kształceniu online.
Wysokie standardy kształcenia w Instytucie Psychologii
Realizacja cyklu warsztatów stanowi ważny element budowania wysokiej jakości procesu dydaktycznego w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego. Przeprowadzone szkolenia przyczyniły się do poszerzenia wiedzy oraz wzmocnienia kompetencji dydaktycznych pracowników Instytutu Psychologii, co w dalszej perspektywie przełoży się na większą efektywność kształcenia i satysfakcję studentów.