Psychological assistance
Studiując w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego możesz skorzystać z krótkoterminowej nieodpłatnej pomocy studentkom i studentom zmagającym się z problemami natury psychologicznej, w tym w kryzysie psychicznym.
Jeśli w Twoim życiu wydarzyło się coś, z czym nie jesteś w stanie sobie poradzić, odczuwasz przygnębienie, lęk, bezradność, frustrację i wściekłość, nie masz kontroli nad ważnymi aspektami swojej codzienności, to prawdopodobnie jesteś w kryzysie psychicznym.
Skorzystaj z pomocy specjalistów, interwentów kryzysowych, psychologów i terapeutów w ramach Interwencyjnej Pomocy i Psychoedukacji Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego.
Jak uzyskać wsparcie – pytania i odpowiedzi
Skorzystać z programu wsparcia interwencyjnego może każda osoba mająca aktywny status studenta/studentki uczelni na studiach I i II stopnia lub jednolitych magisterskich. Ze wsparcia mogą również skorzystać osoby przebywające na urlopie dziekańskim.
Jednocześnie interwencyjna pomoc ogranicza się do 1-2 spotkań, trwających 45-90 minut, nie zastępuje więc terapii ani diagnozy. Jej zadaniem jest doradzenie dalszych kroków niezbędnych do rozwiązania Twojego problemu.
Program wsparcia interwencyjnego jest dla Ciebie, jeśli w Twoim życiu wydarzyło się coś, z czym nie jesteś w stanie sobie poradzić, odczuwasz przygnębienie, lęk, bezradność, frustrację i wściekłość, nie widzisz możliwości samodzielnego poradzenia sobie z problemem.
Interwencyjne wsparcie psychologiczne jest nieodpłatne dla osób mających aktywny status studenta WSKZ.
Wsparcie udzielane jest poza siedzibą uczelni tj. w gabinetach specjalistów lub online za pomocą komunikatora.
Wsparcia udzielają specjaliści tacy jak interwenci kryzysowi, psycholodzy i terapeuci, współpracujący z WSKZ. Część z nich jest wykładowcami na Twoim kierunku, postaramy się jednak, by nie mieli z Tobą zajęć w tym semestrze.
Zgodnie z zasadami etyki zawodowej są też zobowiązani do całkowitej poufności, chyba że życie lub zdrowie Twoje lub innych osób jest zagrożone.
W ciągu roku akademickiego osoba uprawniona do skorzystania z programu może wykorzystać maksymalnie 2 spotkania. Nie muszą one być wykorzystane w toku jednej interwencji, natomiast decyzję o zakresie udzielanej pomocy każdorazowo podejmuje na pierwszym spotkaniu specjalista prowadzący wsparcie. Ograniczenie to wynika z faktu, że nie każda osoba potrzebuje 2 spotkań, by rozwiązać swój problem, a także nie każda jest w stanie wynieść z krótkoterminowej formy pomocy korzyść. Zawsze jednak postaramy się doradzić, gdzie i jak znaleźć pomoc adekwatną do problemu.
Jedno spotkanie trwa od 45 do 90 minut.
Osoby prowadzące wsparcie interwencyjne zobowiązane są do pełnej poufności. W trosce o anonimowość osób wspieranych dostęp do ich danych ma wyłącznie koordynator, który umożliwi kontakt ze specjalistą i osoba udzielająca wsparcia. Dane zbierane są wyłącznie w zakresie umożliwiającym pomoc. Informacja o tym, kto zgłosił się po pomoc, z jakim problemem, ile wykorzystał spotkań, nie zostanie przekazania uczelni, wykładowcom ani kolegom czy koleżankom.
Postaramy się skontaktować osoby potrzebujące ze specjalistą w przeciągu kilku dni, jednak jeśli zapotrzebowanie na pomoc będzie duże, czas ten może się wydłużyć. Jeśli limity dostępności specjalistów w danym miesiącu zostaną wykorzystane, koordynator udzieli informacji o innych miejscach, gdzie dostępna jest pomoc.
Proszę wysłać prośbę o pomoc wraz z danymi kontaktowymi na adres pomoc.psychologiczna@wskz.pl.