Umiędzynarodowienie kadry WSKZ – udział dr Justyny Jasińskiej-Rudzkiej w projekcie Erasmus+ „Accept Your Inner Universe: Learn to be Yourself”
W dniach 27 października – 4 listopada 2025 roku realizowany był międzynarodowy projekt Erasmus+ „Accept Your Inner Universe: Learn to be Yourself”. Współorganizatorką oraz liderką grupy była dr Justyna Jasińska-Rudzka, reprezentująca Wyższą Szkołę Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu. Projekt został zrealizowany we współpracy z organizacją pewobe g GmbH z Frankfurtu nad Odrą i stanowił przykład aktywnego umiędzynarodowienia kadry akademickiej WSKZ.
Cele i zakres projektu
Projekt obejmował dwie międzynarodowe wymiany młodzieży – jedną w Niemczech oraz drugą w Polsce. Pierwsza część działań odbyła się w Hirschluch (Niemcy), natomiast druga została zrealizowana w Słubicach. W projekcie wzięło udział 36 uczestników w wieku od 15 do 24 lat, pochodzących z:
- Armenii;
- Niemiec;
- Jordanii;
- Polski;
- Rumunii;
- Ukrainy.
Założenia programowe i obszary wsparcia projektu
Głównym celem projektu było wspieranie dobrostanu psychicznego młodzieży, profilaktyka zdrowia mentalnego oraz przeciwdziałanie narastającym problemom stresu i obniżonego samopoczucia wśród młodych ludzi. Program opierał się na pracy warsztatowej prowadzonej przez liderów projektu, wolontariuszy organizacji pewobe gGmbH oraz samych uczestników.
W ramach działań projektowych realizowano cele obejmujące:
- promowanie uważności;
- wzmacnianie odporności na stres;
- wspieranie zdrowia psychicznego;
- rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych;
- wspieranie dobrostanu, w tym dobrostanu cyfrowego.
Uczestnicy mieli możliwość rozwijania kompetencji osobistych i społecznych, sprzyjających lepszemu funkcjonowaniu w codziennym życiu oraz w środowisku międzynarodowym.
Znaczenie projektu dla WSKZ
Zaangażowanie dr Justyny Jasińskiej-Rudzkiej w rolę lidera i współorganizatora projektu Erasmus+ stanowi istotny wkład w rozwój międzynarodowej współpracy Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego. Inicjatywa podkreśla także aktywny udział Uczelni w działaniach na rzecz zdrowia psychicznego młodzieży oraz wzmacniania kompetencji międzykulturowych w edukacji pozaformalnej.