
Pomoc psychologiczna
Studiując w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego możesz skorzystać z krótkoterminowej nieodpłatnej pomocy studentkom i studentom zmagającym się z problemami natury psychologicznej, w tym w kryzysie psychicznym.
Jeśli w Twoim życiu wydarzyło się coś, z czym nie jesteś w stanie sobie poradzić, odczuwasz przygnębienie, lęk, bezradność, frustrację i wściekłość, nie masz kontroli nad ważnymi aspektami swojej codzienności, to prawdopodobnie jesteś w kryzysie psychicznym.
Skorzystaj z pomocy specjalistów, interwentów kryzysowych, psychologów i terapeutów w ramach Interwencyjnej Pomocy i Psychoedukacji Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego.
Jak uzyskać wsparcie – pytania i odpowiedzi
Skorzystać z programu wsparcia interwencyjnego może każda osoba mająca aktywny status studenta/studentki uczelni na studiach I i II stopnia lub jednolitych magisterskich. Ze wsparcia mogą również skorzystać osoby przebywające na urlopie dziekańskim.
Jednocześnie interwencyjna pomoc ogranicza się do 1-2 spotkań, trwających 45-90 minut, nie zastępuje więc terapii ani diagnozy. Jej zadaniem jest doradzenie dalszych kroków niezbędnych do rozwiązania Twojego problemu.
Możesz skorzystać z konsultacji, jeśli odczuwasz lęk, przygnębienie lub inne trudne uczucia i nie wiesz, jak się z tym uporać.
Nasi terapeuci pomogą Ci przyglądnąć się Twojej sytuacji, dzięki czemu będziesz mógł / mogła podjąć najbardziej optymalne działanie zmierzające do przywrócenia sobie równowagi.
Interwencyjne wsparcie psychologiczne jest nieodpłatne dla osób mających aktywny status studenta WSKZ.
Wsparcie udzielane jest poza siedzibą uczelni tj. w gabinetach specjalistów lub online za pomocą komunikatora.
Wsparcia udzielają specjaliści tacy jak interwenci kryzysowi, psycholodzy i terapeuci, współpracujący z WSKZ. Część z nich jest wykładowcami na Twoim kierunku, postaramy się jednak, by nie mieli z Tobą zajęć w tym semestrze.
Zgodnie z zasadami etyki zawodowej są też zobowiązani do całkowitej poufności, chyba że życie lub zdrowie Twoje lub innych osób jest zagrożone.

Dr Anna Paluszak
Przez ponad dziesięć lat wykładała psychologię na uniwersytetach Wrocławskim i Zielonogórskim na stanowisku adiunktki. Od dekady pracuje jako psychoterapeutka, pozostając w superwizji. Była pomysłodawczynią i współprowadzącą, wraz z Jackiem Rydlewskim, cyklu rozmów dotyczących problemów w związkach. Audycje we wrocławskim Akademickim Radiu Luz cieszyły się ogromnym zainteresowaniem słuchaczy i zaowocowały wydaną wspólnie książką “Ścieżki miłości. O tym, jak zbudować trwałą i szczęśliwą relację. Jest autorką książki „Mój przyjaciel, Lęk” a także współautorką książki „Uwikłani w rodzinne schematy” i kompendium „Endometrioza. Nie taka twoja uroda” W gabinecie stosuje podejście łączące różne nurty terapeutyczne z największym naciskiem na Gestalt i terapię systemową

Dr Bianka Lewandowska
Doktor psychologii, od ponad 30 lat łączy pracę dydaktyczną, badawczą i popularyzatorską z praktyką psychoterapeutyczną.
Jako badaczka i wykładowczyni specjalizuje się w psychologii klinicznej i zdrowia, jest autorką i współautorką wielu prac naukowych, dotyczących profilaktyki i terapii zaburzeń psychicznych, psychologicznej problematyki zdrowia somatycznego oraz psychologicznych aspektów cielesności i płci.
Jako praktyk prowadzi terapię indywidualną osób dorosłych w nurcie psychoterapii analitycznej. Ukończyła czteroletni kurs psychoterapii w Polskim Towarzystwie Psychologii Analitycznej, zaś obecnie jest routerem w zaawansowanej, indywidualnej ścieżce szkoleniowej International Association for Analytical Psychology.

Paweł Stańczyk
Jest psychologiem o specjalności klinicznej prowadzącym diagnozę, wsparcie psychologiczne i treningi funkcji poznawczych. Doświadczenie zdobywał m.in podczas pracy we wrocławskich fundacjach. W Fundacji Non Licet wspierał osoby będące w kryzysie i doświadczające przemocy. W Fundacji Salida pracował z osobami uzależnionymi od substancji psychoaktywnych i alkoholu, będącymi nierzadko w trudniej sytuacji życiowej. Pracował także z osobami doświadczającymi problemów z pamięcią i koncentracją, szczególnie w zakresie treningu tych zdolności. Prowadziłem również warsztaty edukacyjne i profilaktyczne w zakresie psychologii, a także popularyzował wiedzę psychologiczną przez wystąpienia m.in. w radio i na konferencjach.

mgr Agata Dominik
Pedagożka i psycholożka w trakcie Profesjonalnej Szkoły Psychoterapii w nurcie integracyjnym w Instytucie Psychologii Zdrowia im. Jerzego Mellibrudy.
W centrum jej uwagi znajduje się budowanie bezpiecznej, empatycznej relacji terapeutycznej, będącej podstawą procesu zmiany i rozwoju. Wspiera klientów m.in. w obszarach związanych z regulacją emocji, trudnościami w relacjach, kryzysami tożsamości oraz niskim poczuciem własnej wartości.
W pracy terapeutycznej integruje różne podejścia, dostosowując je do indywidualnych potrzeb i możliwości osoby. Szczególnie bliskie jest jej podejście humanistyczne, które zakłada autentyczny, akceptujący i oparty na szacunku kontakt z drugim człowiekiem. Jest terapeutką Brainspotting – metody pracy z traumą i doświadczeniami emocjonalnymi, łączącej neurobiologię, psychoterapię oraz pracę z ciałem. Regularnie uczestniczy w superwizjach oraz szkoleniach doskonalących, dbając o jakość i etyczny wymiar swojej pracy. Pracuje z uważnością, wrażliwością i przekonaniem, że każdy człowiek ma zasoby potrzebne do zmiany i wewnętrznego wzrostu.

Dr Karolina Strzelczyk
doktor nauk społecznych w zakresie psychologii, obecnie w trakcie czteroletniego, całościowego szkolenia w nurcie terapii poznawczo-behawioralnej (CBT). Specjalizuję się w zaburzeniach snu, szczególnie w terapii bezsenności (CBT-I), która jest uznawana za pierwszoplanową metodę leczenia tego zaburzenia. Ukończyła szereg szkoleń dotyczących terapii, zdobywając zaawansowane kompetencje w tym zakresie. W praktyce wykorzystuje m.in. techniki ograniczania czasu spędzanego w łóżku, kontrolę bodźców oraz podejście poznawcze, dostosowując je indywidualnie do potrzeb klientów. Od ponad 17 lat jest praktykiem HR i psychologiem organizacji. Odpowiada za strategie rozwoju talentów i kulturę organizacyjną w branży IT. To unikatowe połączenie perspektywy HR i psychologii pozwala jej głębiej rozumieć wpływ stresu zawodowego na zdrowie psychiczne i efektywniej wspierać klientów. Jest autorką cyklu #BezsennośćNadWisłą, napisała szereg artykułów dotyczących CBT-I, które dostępne są na jej profilu LinkedIn pod adresem www.linkedin.com/in/strzelczykkarolina. W swojej pracy posługuje się dowodami empirycznymi i najnowszymi wytycznymi w obszarze CBT-I.

mgr Bartosz Głowacki
Bogate doświadczenie kliniczne i dydaktyczne obejmuje aktualną funkcję Kierownika Powiatowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej, gdzie specjalizuje się w interwencjach i wsparciu osób po traumach. Jako psycholog pracuje również w Punkcie Konsultacyjnym, oferując pomoc mieszkańcom. W Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej przeprowadza kompleksowe diagnozy psychologiczne dzieci, młodzieży i dorosłych oraz świadczę specjalistyczne wsparcie dzieciom z rodzin zastępczych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie. Dodatkowo, jako kurator sądowy w Wydziale Rodzinnym i Nieletnich, posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą w konflikcie z prawem i ich rodzinami. Prowadzi także prywatny gabinet psychologiczny oraz pełni funkcję psychologa-orzecznika w komisji do orzekania o niepełnosprawności, PKLek i Komisji Wojskowej.
W ciągu roku akademickiego osoba uprawniona do skorzystania z programu może wykorzystać maksymalnie 2 spotkania. Nie muszą one być wykorzystane w toku jednej interwencji, natomiast decyzję o zakresie udzielanej pomocy każdorazowo podejmuje na pierwszym spotkaniu specjalista prowadzący wsparcie. Ograniczenie to wynika z faktu, że nie każda osoba potrzebuje 2 spotkań, by rozwiązać swój problem, a także nie każda jest w stanie wynieść z krótkoterminowej formy pomocy korzyść. Zawsze jednak postaramy się doradzić, gdzie i jak znaleźć pomoc adekwatną do problemu.
Jedno spotkanie trwa od 45 do 90 minut.
Osoby prowadzące wsparcie interwencyjne zobowiązane są do pełnej poufności. W trosce o anonimowość osób wspieranych dostęp do ich danych ma wyłącznie koordynator, który umożliwi kontakt ze specjalistą i osoba udzielająca wsparcia. Dane zbierane są wyłącznie w zakresie umożliwiającym pomoc. Informacja o tym, kto zgłosił się po pomoc, z jakim problemem, ile wykorzystał spotkań, nie zostanie przekazania uczelni, wykładowcom ani kolegom czy koleżankom.
Postaramy się skontaktować osoby potrzebujące ze specjalistą w przeciągu kilku dni, jednak jeśli zapotrzebowanie na pomoc będzie duże, czas ten może się wydłużyć. Jeśli limity dostępności specjalistów w danym miesiącu zostaną wykorzystane, koordynator udzieli informacji o innych miejscach, gdzie dostępna jest pomoc.
Proszę wysłać prośbę o pomoc wraz z danymi kontaktowymi na adres pomoc.psychologiczna@wskz.pl.